,

JAK VYROBIT NAROZENINOVOU PIŇATU

neděle, března 15, 2015


Moje nejlepší kamarádka Lenny oslavila o víkendu 20. narozeniny! 

Sice nedělala žádnou oslavu, ale chtěla jsem pro ni připravit něco speciálního! Rozhodla jsem se tedy, že ji vlastnoručně vyrobím narozeninovou piňatu. Chvilku jsem nad tím váhala, protože ani jedna z nás nemilujeme práci s nůžkama a lepidlem a néé tak často nás dojmou DIY dárky. 

V tomhle případě jsem si řekla, že jednou za dvacet let není na škodu pro ni něco originálního vyrobit, dokonce jsem viděla na Discovery v nějakým pořadu jak na to, takže jsem se těšila na vyrábění. Skoro jako za mlada ve výtvarce! =D

Asi si říkáte, proč vlastně dávám piňatu, do které tlučou na různých oslavách malé děti, aby jim z ní padaly sladkosti a různé hračky, dvacetileté holce? Napadlo mě totiž, že tenhle dárek bude mojí Lenny sloužit jako prostředek k vybití vzteku, který se v ní nahromadil od začátku roku 2015. Takže piňata pro dospělé, nebo piňata trochu jinak.



Pokud by Vás zajímalo, jak jsem narozeninovou piňatu vyráběla a nebo i vy samotní byste chtěli vyrábět - čtěte dál.

Budete potřebovat:


  • lepidlo na papír (nádobku na lepidlo) + štětec + voda
  • noviny (nebo obyč. papír)
  • nůžky
  • nafukovací balónek
  • balicí papír
  • krepový papír + nit
  • provázek (popř. stuhu)
  • odlamovací nožík
  • průhlednou izolepu
  • tavnou pistoli (popř. lepidlo)



Potom co si uděláte výlet do papírnictví můžete začít. Nafouknete si balónek do největších rozměrů a uděláte pevný uzlík, aby vzduch neucházel. Potom si uděláte směs lepidla (já použila Herkules) s trochou vody, který si dáte do kelímku (já použila krabičku od másla). Nastříháte si obyčejné noviny na dlouhé proužky. Potom potřete pomocí plochého štětce balónek lepidlem a přikládejte proužky papírů až budete mít balónek celý oblepený. Udělejte několik vrstev a nechte přes noc zaschnout. Já jsem na poslední vrstvu (asi 5.) použila obyčejný bílý papír do tiskárny, abych to ucelila.



Druhý den můžete balónek už vyfouknout a zůstane vám jen tvrdá papírová skořápka. Udělejte do ní na vrcholku 4 malé otvory (do tvaru čtverce) a provlékněte tudy několikrát provázek (já použila bílou stuhu) za který bude pak piňata viset. Z druhé strany pak nechte nařízlý otvor, kterým pak budete ve finále vkládat cukrovinky, hračky či dárky.


Poté si nastříhejte balicí papír na proužky cca 7cm široké. Nastříhávejte papír tak, aby vznikly střapce, ale nedostřihávejte jej do konce, nechejte volný pruh, který přejedete lepidlem a bude držet na piňatě. (přesně tak, jak vidíte na fotkách) Takhle to udělejte úplně všude a zakryjte stopy po papíru a novinách. Nechte zaschnout.



Konce střapců různě pozvedejte pro dotvoření 3D efektu.



Teď už si můžete herkules, noviny a balicí papír definitivně uklidit, protože piplačka už skončila.




 Začíná honosné dozdobování!



Nastříhejte si libovolně dlouhé proužky dárkových stužek a jejich konce natočte pomocí nůžek. Přesně jako když dozdobuje dárkový balíček, květinu, nebo třeba bonboniéru. Proužky budete nakonec dolepovat na piňatu. Já jsem použila jen zelenou barvu, protože proužky u mé piňaty symbolizovaly ozdobné lístky květin.


Jak na květinky z krépaku si řekneme teď. Ustřihnete si delší kus krepáku a převážete ho v půlce nití a dotvoříte do tvaru růžičky. Jak vidíte na fotkách. Potom tavnou pistolí pečlivě růžičky přilepujte k piňatě. Pak pod růžičky přilepte ozdobné stužky pomocí izolepy a nechte je libovolně viset. Vše dle Vaší fantazie.




Pak už jen stačí naplnit piňatu dárky a bonbonky. Já jsem Lenny koupila žabáka, kterého když políbí, tak se změní na ideálního prince z plyše. Do žabáka jsem nacpala pak ještě jiný dárek a zbytek piňaty jsem zasypala bonbonama. Pak už jsem jen opatrně zalepila izolepou díru a hotovo!




 Tradá a narozeninová piňata je na světě! 





Jak se Vám líbí moje piňata pro Lenny? Nebo vlastně jak se Vám líbí celkový nápad něco takového pro někoho na narozeniny vyrobit? Šli byste do toho?


You Might Also Like

12 your comments

FOLLOW ME

BLOG Archive

Contact form

Jméno:

Email:

Zpráva: